Sunday, May 13, 2007

Barcelonese zonagenda

Erwin Krol, Peter Timofeeff, de CNN-weather guy, alle weervoorspellende websites, ik had ze allemaal al afgeschreven. Van de regen in de drup. Met weemoed dacht ik terug aan de het altijd bij het rechte eind hebbende Jan Pelleboer. En verdorie: vanaf het moment dat ik mijn bijna naar verslaving neigende dagelijkse weervergelijkende grootschalige onderzoeken staakte, begon de Spaanse hemel voorzichtig te glimlachen. Om kort daarna een stevige knipoog te geven. En niet lang daarna een grote, brede, stralende glimlach over het Barcelonese leven te werpen: de zon is terug!!


En met de zon kwam het Barcelonese buitenleven. Voor iedereen die al in de veronderstelling was dat mijn internetverbinding het had begeven (wat hier in Spanje geen zeldzame gebeurtenis is), dat ik mijn PC uit het raam had gegooid, mijn handen had gebroken, of aan een serieuze writers block lijdt: niets van dat alles! Ik doe mij op dit moment tegoed aan alle zuurstof, strakblauwe luchten, heerlijk warme zonnestralen die de weergoden mij hier te bieden hebben. En daarmee meteen de reden van de tijdelijke radiostilte.

Eindeloos genieten op terrassen met een goed glas wijn, ontspannen het leven aan me voorbij laten trekken vanaf een bankje op de Passeig Sant Joan, lange wandelingen door Parc Guell, met een smile van oor tot oor 'chillen op de beats' van een DJ op het strand, dikke (Spaanse!) boeken verslinden languit liggend op het gras van Parc Ciutadella of Parc del Norte, smullen van de naar zeezout geurende verse vangst gamba's, een voorzichtig kleurtje opdoen tijdens fietstochten naar de vele onbekende plekjes die deze stad rijk is. Dat is wat het leven hier mij biedt en waar ik mij voor de volle procent in omwentel, en nog eens, en nóg eens...


Hier is dit land, deze stad voor gemaakt: de geneugten van het buitenleven. De hemel lacht, ik lach mee. Barcelona, que vida!!


ps: ondanks het feit dat de blogs even wat op zich hebben laten wachten, wordt het beeldenarchief continu aangevuld. Dus: voor een sfeerbeleving, volg de link naar 'alle pics' rechts op deze blog!

1 comment:

Senorita Tina said...

Ich versteh kein Wort, aber ich glaube Du hast Spaß ;-)