Wednesday, March 21, 2007

17 maart – Playa, mar, sol y Cava, la vida buena en Barcelona

Goed, ik raak maar niet uitgepraat over de relaxedheid van DE fiets... ’t is gewoon echt een geweldig apparaat!
Vandaag, mijn laatste ‘vrije dag’ voordat de studie start is het wéér van dat geweldig mooie ‘lenteweer’ (in de stad zit je met een t-shirtje aan op het terras). Dusss: op de fiets via de Arc de Triomf, langs stadspark Ciutadella en Estacio de Franca naar het strand.

Het welbekende strand bij Barceloneta & de hippe beachclubs aldaar (waaronder o.a. Carpe Diem Lounge Club van Patrick Kluivert) zijn mij inmiddels wel bekend, dus ik besloot eens wat verder langs de kust te rijden, voorbij de Olympische haven (Port Olímpic). Onder in de wind swingende palmbomen door, warm zonnetje op de rug, frisse wind vanuit zee, die ruikt naar zwaar zeezout, zo fietste ik heerlijk op m’n gemak een half uurtje, me verbazend over het feit dat er al flink wat dappere dodo’s in bikini en zwembroek ronddwaalden.. Ik kan jullie zeggen (dit schrijvende zittend aan de branding met 3 lagen kleding aan): die lui hebben een olifantenhuid en zouden eens moeten meedoen aan onze Scheveningse Nieuwjaarsduik!

Bizar contrast trouwens: in de stad is het ‘slippertjesweer’, aan zee tijd voor oorwarmers. Wel fijn te weten dat je – in ieder geval tot ongeveer eind mei, als er nog een zeewind waait – voldoende verkoeling kunt vinden aan het strand. Het strand van Bogatell wel te verstaan. Hier is nog nauwelijks toerisme te vinden, omdat het een flink stuk verder afgelegen, maar daardoor zéker geliefd bij de Barcelonees, die rond 15.00 uur ’s middags geduldig in de rij op zijn beurt staat te wachten voor een uitgebreide 3-gangenlunch met de hele familie aan zee. Zéker onthouden!!

Zo, en nu ga ik nog even heerlijk genieten van zon, zee én kitesurfers…

No comments: